Effektiv tisdag!

Publicerat i:
Det var fler än jag som njöt av att ligga länge i sängen imorse.

Idag har jag varit ledig och tyckte därför att jag var förtjänt av en sovmorgon, det resulterade i att jag vaknade klockan 08, dock låg jag kvar i sängen tills dess att den slog 10- skönt! Startade dagen med att betala räkningar och kolla på bebiskläder, därefter gjorde jag mig iordning för en lunch på stan med fina Iréne, idag blev det en fiskgratäng på Kungsbacken- mums! När lunchdejten var slut så sa vi hejdå och jag passade på att uträtta lite ärenden på stan innan jag spatserade ned till biblioteket och hamnade i en fotölj med en stor bunt Min Häst-tidningar- vilken nostalgistund! När jag hade läst klart alla som fanns att tillgå från förra året och året så gick jag hem igen, bytte om och tog en redig promenad upp till stallet (var extra duktig och joggade sista biten).
 
I stallet hängde jag med bästa Vickiz och insöp lite inspiration gällande det här med longering och pessoalounge när hon longerade Darius, därefter fick jag hjälp av henne medan jag longerade C på "framhoppningen". Det var en mkt pigg och glad herre som levde rövare och tyckte livet var extra lajbans när man fick vara ute. Dock jobbade han på riktigt bra och såg faktiskt ganska trött ut när vi slutade.
 
Fick skjuts hem och slank in på Ica Supermarket för att handla ingredienser till kvällens middag (toast) och så råkade det följa med en Ben n Jerry's med hem. När jag kommit hem så hoppade jag in i duschen och hade kunnat duscha myyycket längre än vad jag gjorde- jösses så skönt det var. Sedan lockade jag över Jojjo som kom och höll mig sällskap med chips och dip medan vi snackade lite skit och kollade på fotboll. Nu har hon gått hem och jag har krypit ned i sängen. T är i Köpenhamn över natten så det är tur att jag har min vaktkatt som ligger "slickad" längs mina ben och spanar ut mot hallen.
 
Imorgon bitti ska jag till tandläkaren på besiktning. Hoppas att jag går igenom utan anmärkning.
Hoppas att ni har haft en fin dag!
Kram och godnatt!