Midsommarhelg!

Publicerat i:
Midsommarhelgen börjar lida mot sitt slut, i år igen. Traditionsenligt så startade vi helgen med sillunch hos farmor tillsammans med pappa, Katarina och Tilde i fredags. Det bjöds på en mängd olika i sillar, färskpotatis, nubbe och allt därtill. Avslutade lunchen, såklart, med vaniljglass och färska jordgubbar- mums!
 
Efter lunchen bar det iväg till Rasbokil med mellanlandning i Uppsala för att hämta upp Mange. Väl ute i Rasbokil var allt som vanligt, fantastiska Emma, Jossan och Jonas var redan på plats och söta Casper hade lattjolajbans i en hoppborg.
 
Årets tema- frossa!

Efter en stund där vi kollat av läget med varandra börjades det dukas upp för förrätt, med ett halv kilo löjrom från Kalix och en stor rådjursbog blev årets tema frossa. Dessutom fanns det ju sill i olika smaker från Manges egna fiskdisk samt hans supergoda Gubbröra. Jag och Jonas som alltid slåss om gubbröran valde dock iår att frossa lite extra i löjromen istället. :)
 
Grillat till varmrätt och Rabarberpaj till dessert som jag och T hade med oss. Däremellan hann vi gå en tipspromenad som jag väldigt oväntat vann. Lyckades med bravaden att "bara" gissa fel på ett år gällande utslagsfrågan- galet!
 
Årets vinnare- nöjd tjej!

Självklart var det även en liten femkamp, tradition! Där var jag inte lika bra, inte förvånad. Igår var det, som vanligt, en ganska lugn dag. Sov länge, frukost ute i solblåsten och trevligt sällskap. Jag och T tackade för oss strax efter 14 och då styrde vi kosan mot Hyvlinge. Mellanlandade på Gränby Centrum för att köpa blommor till mamma som har fyllt år och sedan åkte vi. Hos mamma blev vi bjudna på grillat samt åt upp resterna av rabarberpajen som blev kvar. Var kvar fram till halvtidsvila i Tysklandsmatchen innan vi åkte hem till Enzo.
 
Barbord?
 
Även idag har vi sovit länge, jag gick upp på toaletten vid halv 9 och somnade sedan om i en timme till. T kom upp för en liten stund sedan. Idag blir det en ganska lugn dag. Jag har inga planer alls och T har det ganska lugnt på schemat han också.
 
Stort tack fantastiska vänner och familj som återigen har gjort midsommarhelgen till en underbar helg. Ni är bäst!