Högsommarhelg!

Publicerat i:
Hörrni vilken fantastisk helg det har varit. Jag hoppas att ni har haft en lika fin helg som jag. Startade upp helgen i fredags med att göra en liten kvällsutflykt med min älskade T till Morgongåva för att kolla på Div VI fotboll.
 
Morgongåva-SK Elvan

Jättemysigt med lite picknick och extra kul med Elvanvinst. Hemma slökollade vi lite på teve innan jag toksomnade. Det är ju nackdelen med detta underbara väder, de otroligt varma nätterna som gör att jag inte kan sova- jag sover ju med fönstret öppet på vintern.
 
Igår startade vi dagen genom att sova till halv 10, sedan ringde Jenna och jag snackade lite skit med henne medan T gjorde iordning en väldigt god frukost. Därefter hoppade jag in i duschen och när jag kom ut därifrån så ringde mamma och frågade om jag ville följa med ut på landet en sväng. Det ville jag ju såklart så hon plockade upp mig och jag fick tillbringa ett par timmar i solen.
 
Blek tjockis tog årets första dopp!

Jag passade på att göra rent lite i poolen medan mamma fixade inomhus, sedan kunde jag inte hålla mig från att ta årets första dopp, jag höll ju på att smälta bort i värmen (har dessutom frågat T både torsdag och fredagkväll om vi inte kunnat åka och bada eftersom jag varit så varm). Kallt var det direkt när man kom i men när jag hade doppat mig så ville jag ju knappt gå upp. Njöt även i solen en stund för att försöka få lite färg på den numera "blekfeta" kroppen. :)
 
Mamma bjöd sedan på en sallad och färsk ananas i värmen, perfekt att mätta magen med när apiten inte är på topp, därefter gjorde vi oss iordning för att åka till Ekolsunds Slott och kolla på årets studentbal.
 
Finaste brorsan och hans baldate!

I år tar ju min lillebror studenten. (!) Det var, som vanligt, många fantastiska klänningar och håruppsättningar på tjejerna och killarna var så fina i sina kostymer. Systerhjärtat bultade ju såklart liiite extra när Ludwig entrade mattan och gjorde sin entré- tänk att han har blivit så stor. Jag och mamma kollade klart "första gruppen" innan vi smet backstage och fotade lite med brorsan, därefter åkte vi hem. Stannade till vid Litslenarondellen och köpte jordgubbar och sen skjutsade mamma hem mig.
 
Hemma blev det en snabbdusch och lite iordningfixande innan jag och T begav oss ut till Haga för att äta middag med Danne&Theresa och David&Anna-Karin. En, som alltid mycket trevlig men varm kväll. Gravidtempen i mig gjorde att jag trotsade myggen med djungelolja och satte mig ute på altanen när det vankades CL-final medan de andra satt inomhus. Jag gjorde ett försök men pallade inte, kokt tjej!
 
Idag har det ju varit en precis lika fin dag och jag hade mer än gärna tillbringat den på ett par klippor i mälaren men det blev shopping i Västerås med T istället. Vi har inhandlat lite mer grejer till Kulan och studentpresent till Ludwig. Dessutom har vi kollat på tvättmaskin och beställt förrättstallrikar till min tallriksserie. De har egentligen utgått ur sortimentet men det fanns en del kvar på ett par Cerverabutiker vilket gjorde att vi beställde hem 6st- ibland ska man ha tur!
 
Gjort min plikt och röstat till EU-valet.

Vi har även varit i Folsberga och firat svärmor på Morsdag samt kollat på alla nykläckta dunbollar (jag firade mamma igår genom att ge henne ett par sandaletter från Ten Points). På vägen hem så stannade vi till vid Ungdomens hus och röstade innan T släppte av mig hos pappa som hade fixat punkteringen på min cykel- tack! ♥
 
Idag stod jag för middagen

Eftersom T är en pärla och tvättade bilen så gjorde jag min plikt som sambo och passade på att fixa kvällens middag, det blev en pastasallad (inspirerades av min kära mor) med sockerärtor, soltorkade tomater, bacon, paprika, jordgubbar, honungsmelon och nektariner samt T's hemmagjorda krutonger- mums! Fräscht och som sagt, perfekt att äta sådana här sommarvarma dagar.
 
Nu vankas det kväller hos Larsson/Eriksson och snart blir det nog så att vi kryper ner i sängen och slökollar på ngn dokumentär innan vi somnar. Imorgon startar en ny vecka som förhoppningsvis kommer bjuda på många härliga stunder.
 
Kram!