Igår var hela lilla familjen och handlade mat, som vanligt var det fullt på familjeparkeringen men precis när vi kom så åkte det en snubbe så vi ställde oss där. När vi sedan lastat ur Rio och satt fast honom på vagnen och börjar gå mot entrén så möter vi ett pensionärspar som låser upp sin bil ståendes på familjeparkeringen. 
 
Jag kan ju självklart inte hålla käften utan säger till dem: jaha så ni står på familjeparkeringen, ni vet väl att den är till för barnfamiljer? 
Gubben svarar tjurigt att den minsann är till för pensionärer också och jag väljer då att kontra med att isf borde ju det stå på skylten. Då lackar gubben ur och skriker till mig att jag minsann ska skita fullständigt i vart han ställer sin bil.
 
Det skulle han inte gjort för där brann det till i huvudet på fröken Eriksson som stövlade fram till honom i bilen, bad honom veva ned rutan och gav honom en redovisning om varför det finns just familjeparkeringar samt att det indirekt blir kan bli han som blir ansvarig för att ett barn blir påkörd på den vanliga parkeringen om han väljer att stå på familjeparkeringen. 
 
Jag hoppas att han sov dåligt inatt och fick sig en tankeställare, men det är väl tveksamt.  Jag funderar iaf starkt på att söka jobb som familjeparkeringsvakt- tror ni jag skulle lyckas? 
#1 - - Jörgen:

Detta fenomen är ett av mina absolut största irritationsobjekt. Vad är det för FEL på människor som inte kan ställa sig på vanliga parkeringen? VARJE GÅNG jag kommer med kidsen ser jag folk, ofta unga människor, som av lathet tar dessa platser. Bra gjort att konfrontera Evelina

#2 - - Tessan:

Heja dig!!!!