Vilka dagar!

Publicerat i: Allmänt!
Puh, är så trött i huvudet att jag knappt orkar blogga, men jag känner att jag behöver skriva av mig så jag gör ett tappert försök.

Igår jobbade jag ju till 15 och sen åkte jag ut en snabbis till mamma innan jag åkte hem och vilade för att orka med kvällen. Det blev tjejkväll hemma hos Linda och det var grymt trevligt (förutom när jag började grina på fyllan och prata om mitt dåliga självförtroende- jag skäms!). Jag blev kastrullfull vilket kanske var meningen och på Joar hade jag grymt kul, tror jag. Kommer inte ihåg så mkt förutom att jag dansade arslet av mig.

Imorse var jag inte pigg men när klockan ringde halv 10 så klev jag lydigt upp och gick de 20 meterna det är till mitt hem från mitt natthärbärge. Hemma bytte jag om men orkade inte tvätta bort sminket (fräsch tjej.nu), borstade håret och tänderna samt tog en ipren och en Resorb för att återställa vätskebalansen. Pallrade mig sen ner i källaren för att hämta upp cykeln och mötte upp Katarina. Det var ju dags att åka till Globen och kolla på küren.


Minna Telde & Don Charly

Det har vart en toppendag och jag har köpt den första julklappen för iår, till Kjell. Äventyret avslutades med att vi tog tåget hem och cyklade ner till StarLounge för att äta. Åt en jättegod kalvbiff med El Clasico i bakgrunden och vem var det som avgjorde hela matchen om inte Zlataaan!


Kung Zlatan

För att citera Marcus Leifby som alltid direktrapporterar de stora matcherna på Aftonbladet.se; "Det är helt sjukt, det är heeeeeeeelt sjukt. För första gången har en svensk gjort mål i ett El Clasico och det är Zlatan, vem annars, som gör det. Fem minuter. Grabben behövde fem minuter på plan för att ge sitt Barcelona ledningen och för att förvandla hela Camp Nou till ett enda stort party..."

På vägen hem stannade jag till på Supermarket för att köpa ost, deo och då passade jag även på att låta den här slinka ner, man måste ju testa.


Lindt- Blueberry intens

Nu har jag setat parkerad i soffan, gårdagssminket är borttvättat, BH:n är avtagen, myskläderna är på, håret är uppsatt i en knut, alla adventsgrejer är framme, första adventsljuset är tänt och här sitter jag. Ska zappa mellan Paradise Hotel och Sammandraget från Globen som sänds på SVT24 och inte röra mig ur fläcken fören fotbollskanalen Europa är slut vilket blir närmare 12, dessvärre skulle jag ju behövt gå och lägga mig för flera timmar sen då jag inte har sovit mkt inatt och dessutom jobbar nonstop från 06.45 till efter 20.00 imorgon. Det blir till att kämpa imorgon.

Hur har er helg vart?