Idag startade min klassiska långledighet som jag har varannan vecka. Jag är alltså ledig från idag ända till nästa torsdag. Jätteskönt på ett sätt samtidigt dom det kan bli liiiite långtråkigt på ett annat. Efter obligatorisk kaffe framför tv4s nyhetsmorgon så tog jag Rio i vagnen och knatade ner till stan, där köpte vi lite julklappar och en födelsedagspresent samt gjorde en av de viktigaste sakerna jag gjort i år- vi lämnade 4 julklappar till "julhjälpen i Enköping med omnejd".
 
Sedan jag själv blev mamma så skär det så enormt i hjärtat och veta att det finns familjer i dagens samhälle, kanske i grannhuset, som inte har råd att ge sina barn en endaste julklapp. Alla barn har rätt att få fira jul och om jag nu kan hjälpa till på ett litet sätt så gör jag så gärna det. Jag hoppas att fler ansluter sig till gruppen på Facebook och hjälper de familjer som har det svårt, särskilt nu i jul.
 
Efter julklappsleveransen blev det en lunch på Kök&Bar tillsammans med bästa Therese och Linus- mysigt! ♥ Därefter knatade vi hem och fisen somnade så sött i vagnen på hemvägen, därför fick han sova ute medan jag fixade med några av julklapparna.
 
Romantisk middag för två. ♥
 
När T kom hem så åt vi tacos och hade lite fredagsmys, hade hoppats att fisen skulle sova utan problem när På Spåret skulle börja men tji fick vi- tur att kvällens program inte var sådär värst jättebra. Bra var däremot kvällens avsnitt av Skavlan. Vilket program! Så himla kul att prinsessan Madeleine och hennes Chris var med, man fick ju se en heeeelt annan sida av dem och jag gillade det skarpt. Kul dessutom med fantastiska Adele och Jamie Oliver.
 
Imorgon ska vi städa inför julen och sedan kommer mamma m familj hit på bastu och middag. Hoppas att ni får en fin helg!
Kram!