Bullbakartisdag!

Publicerat i:
Kladdkakemuffins och kanelbullar! ♥
 
Näej men i det här hushållet kör vi stenhårt på det här med Vabruar. Trots att det har varit lugna gatan hela helgen så sket det sig igårmorse och det var bara att ringa till både Fsk och chefen och tala om att vi vackert blev hemma. Längtar verkligen tills lönespecen kommer i mitten på mars- noooot!
 
Idag har jag ju iafl varit ledig så då har vi varit hemma av den anledningen. Fick ett infall och blev sjukt huslig, så medan fisen vilade middag drog jag igång och började baka bullar. När degen stod på jäsning slängde jag ihop en smet kladdkakemuffins och passade på att grädda dem i ugnen medan jag bakade ut bulldegen. Undrar om jag håller på att "boa in mig"?
 
Knatade ju in i v.33 idag (32+0) och fiiii faaaan vad jag känner mig trött och osmidig just nu. Måste ju ta sats för att kunna vända mig i sängen och så känner jag mig allmänt sliten. Fick dessutom sjukt ont i kroppen idag när jag och fisen skulle gå och möta T vid tåget samt att jag nog fick ett par sammandragningar (kanske inte ska gå så fort utan dra ner på tempot lite) i tennisbacken. Inte för att gnälla för jag mår ju sjuuukt bra i övrigt, precis som jag gjorde med Rio men jag förstår alla dessa blivande mammor som har sagt att de har varit less, jag börjar få den känslan litegrann.
 
Ledig imorgon också, undra vad vi ska hitta på då jag och fisen. Det är så frustrerande att inte kunna leka och lattja med honom precis så mkt som jag vill då jag som sagt inte är den allra smidigaste just nu, men nu har jag och T precis pratat ihop oss om vad jag och Rio ska göra imorgon.
 
Nu benen i högläge i soffan och fotboll på teve. Den där i magen bråkar och gör så att det är lite jobbigt att andas, snart läggdags. Ha en fin kväll!
Kram!